Har jag ett beroende av att shoppa?!

Ärligt så är jag fan beroende av att shoppa, skit det är sjukt asså vad jag kan shoppa, får lite dåligt samvete nu när jag tänker efter. ( shoppade senast idag ett linne och två solisar)
Jag som skulle vara den spar samma personen nu, jag hade ju börjat ett nytt liv, med ett sikte mot usa.
Men detta sikte har försvunnit just nu eftersom ett jobb erbjudande har dykt upp och som man inte kan tacka nej till!
USA får vänta! Jag har ju hela livet på mig..

Men tillbaka till shopping beroendet. haha
tror det fler än jag som har samma problem?!,
Jag kan inte gå i stan utan att köpa ngt, det kan vara allt ifrån en godisbit till en hel outfit man kommer hem med, bara man har fått köpa något.
Jag har testat med allt för att försöka minska mitt konsumerande men det går fan inte. Det ända riktiga som verkligen hjälpte var USA, men nu när det inte längre aktuellt så har mitt shopping beroende ökat och pengarna minskat!.. Nä får försöka ta mig i kragen nu och förbättra mig. Det enda som jag får köpa nu fram tills min födelsedag är Mat, lite godis, och en party outfit till min födelsedag och priset på den outfiten får inte gå över 250 kr! alltså måste jag vara väldigt nog med vad jag skall ha och kanske använda ngt jag redan har hemma?!, uhm , usch gillar ju egentligen inget jag har hemma i garderoben men det får väl funka i allafall, men skall fan försöka fixa denna budgeten nu, skall till oxå med lägg undan pengar för denna månaden, på mitt privata sparkonto som även där har minskat eftersom jag beställde min efterlängtade ipod, haha . . men den får jag unna mig själv, har arbetet på hårt och bra i skolan och behöver en belöning !

är det någon som har ngt bättre tips så HJÄLP MIG !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0