Jag - anorexia ?

Ja mitt samtals ämne idag är anorexia, det är något jag har gått och tänkt på ett bra tag nu..

Ibland har jag trott att jag har anorexia, men jag vet inte, men på ett sätt kan jag inte ha det eftersom jag inte spyr efter jag har ätit. Kan man ha aneroixa även fast man inte gör detta?.
Jag får ibland omgångar att jag tappar intresset för mat och när jag väl skall äta så mår jag bara illa maten och det sätter sig i strupen och jag kan inte längre äta och på ett sätt beskymmra detta mig väldigt mycket, eftersom jag är en idrottstjej och tränar mycket och det är ju viktigt att få i sig mat för att orka träna och gå i skolan. För några månader sedan kunde jag verkligen knappt äta något och fick en snabb minskning gällande min vikt först var jag väldigt orolig men sen märkte jag hur jag förändrades, det blev nästan en strävan till slut att gå ner lite till, (tänk smal till sommaren liksom) något gram/kg gör väl inget?

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna så, inte jag idrottstjej aldrig i livet, men jag erskänner jag har haft tänkarna speciellt nu när jag fick den minskningen av min vikt, tills slut klarade jag inte av mer och berättade för mamma och pappa om mitt magproblem och vi ringde min läkare och beställde tid, kom dit tog tester men fick inget svarar om vad som var problemt, det var likadant för tre/två år sedan då jag hade den värsta perioden i mitt liv då jag vaknade upp illamånde och kunde inte äta på morgonen, men det fanns en skillnad för då till nu, jag gick inte ner i vikt.

Jag har nu i allafall blivit bättre och illamåndet har försvunnit och jag kan äta, men hur mycket jag än äter och hur mycket fet jag än äter så går jag fan inte upp längre, och jag kanske max har gått upp 2 kg av de 8 kg jag tappade när jag var sjuk. Men jag vill ju gå upp nu och det går tusan inte, jag måste få tillbaka min normalvikt som var 58 så jag kan börja träna och spela som vanligt . Har fan tappat alla muskler och stryka det har bara försvunnit :/ men iallafall tycker det var viktigt att få ut det här ur mitt system så jag kanske kan gå vidare eller få svar ...
Kan man ha aneroxia utan att kräkas ?

Kommentarer
Postat av: Frida den lilla :)

Sofia älsklings gumman, nu har jag en sak att berätta för di.. jag har samma sak, det här att jag mår illa när jag äter, men jag var och kolla mina blodvärden, vilket visa sig att dom inte var så bra, så jag skulle råda dig att kolla dina blodvärden, få järntabletter, min matlust har blivit mycket bättre sen dess, för det är viktigt med mat, i alla fall för oss som tränar så mycket. puss uss ta hand om dig / Frida Björkroth

2008-04-17 @ 18:37:04
URL: http://fridabjorkroth.blogg.se
Postat av: Anna

Att kräkas ingår inte sjukdomsbilden vad gäller anorexi, utan i bulimi.

2008-04-18 @ 13:37:12
Postat av: x

Anorexi har egentligen inget att göra med om man tappar matlusten eller mår illa.
Anorexisjuka skippar maten fastän de är hungriga, de kämpar mit hungern hela tiden.
De får ångest om de äter och tränar så att de helst ska ligga på minuskalorier när dagen är slut.
Iofs, om du strävade efter att gå ner kan du ju ha nån form av ätstörning, men anorexi är ganska extremt ändå... Och jag tycker inte alls att det låter som att du har psykiska problem med maten :)
Ta hand om dig :)

2008-04-18 @ 19:35:34
Postat av: Din idol

Gumman gumman.. som flera skrivit ovan, du har fått Anorexia om bakfoten eller vad man ska säga. Anorexi är självsvält medan bulimi är att man hetsäter och sedan tvingar sig själv att spy upp det. Tycker förresten att du ska vara precis som du är, du har en jättefin kropp! Atleter som du ska inte vara skin and bones.. Hur ska du då kunna kick some ass i handboll?;) Pusspuss

2008-04-19 @ 16:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0