We're all in thise toughter

Det har nu gått en halv timma sedan jag sa att nu är det läggdags, har ja stängt av datan, klart inte jag hänger ju här.. Idag är jag ändå ganska halv nöjd med mig själv med ändå inte. Jag har fullt min planering och det är positivit inte så ofta jag gör det längre, men tror jag behövde strukturera upp min dag, alltså gick jag tillbaka till en riktigt bra strategi som jag använda mig av förra läsåret.. Först använda ja vår älskade loggbok som vi får av skolan men på något sätt tycker ja inte den räcker för mig så är den bara en slags kalender  som man skriver upp schema och läxor.. 

Istället för bara använda min loggbok så gör något så enkelt som att tar fram ett vanligt papper och penna skriver en två veckors planering. Jag skriver helt enkelt upp alla uppgifter som måste göras och gör en kryssruta brevid, den där kryssrutan är en belöning till dig själv, för hur konstigt det än låter så är det jävligt härligt att kryssa av i den rutan, det betyder att man äntligen har gjort färdigt något och får en sak mindre att göra under veckan.. Det är riktigt bra att göra en sådan planering eftersom man enkelt och snabbt kan se vad som behövs göras. 

Den senaste tiden i skolan har ja känt mig ganska oinspirerad och lost när det gäller skoluppgifterna, mina betyg är halv bra och jag ligger och väger mellan betyg, något jag egentligen är ganska van med, men nu är det så att det är trean och det är nu det verkligen gäller, det är nu jag skall få de högsta betygen och göra riktigt bra ifrån mig, men istället är det verkligen tvärtom, betygen går ner i stället för upp och jag blir mer och mer oinspirerad till att göra mina uppgifter bara för att jag fick ett dåligt betyg på de senaste uppgifterna i de olika ämnerna.. 

Men något har hänt denna veckan, jag tror ärligt att det har vänt och allt tackvare min planering, känner att jag får saker gjort och att ja blir nöjd med det oxå. Jag skall verkligen satsa, jag skall uppnå mina mål jag har skrivit i min eds och det skall jag banne med göra!

Som idag har jag gjort klart min grafisk kommunikations uppdrag, har bara min analys kvar, jag har fått gjort några uppgifter i Företag A-B häfterna. Jag har skrivit och kommit långt i SvC uppdraget, det ända som verkligen ligger i ofas är projektarbetet, förstår inte varför eller jo, skyller på saker som egentligen inte hör ditt, klart ja kan använda min hemsida även fast designen inte är helt klart. Skärpning, IMORGON SKALL NI FÅ SE ETT INLÄGG! (www.glutenkoll.se)  

Jag tänkte faktiskt vara snäll och visa mitt GK Uppdrag som jag gjorde klart idag, tänk nu att jag har gjort om den här uppgiften ca tre gånger och nu är ja någorlunda riktigt nöjd! Ge gärna kommentarer, snälla eller inte, vill förbättra den om den är dålig, all hjälp ja kan få tar ja gärna!


Kommentarer
Postat av: Maria

du hade INTE hoppat på Robin och kramat honom åså. För det gjorde du inte när du var jättenära honom.. :)

2008-12-04 @ 19:26:31
URL: http://nonebullshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0