Prishöjning, men vafan

Inte haft jätte tid att blogga idag/igår, men har lite tid över nu innan jag skall sova. Träningen gick bra men andningen och styrkan finns där just ännu, men förhoppningsvis kommer det med. Fick som sagt städat idag och rummet känns fortfarande fräscht=).

Det börjat bli kallt ute nu med 0 gradigt förut så alla som kör bil borde verkligen se upp nu, skaffa vinterdäck åtminstånde, en säker investering i allafall.

Från att gå till däck till något helt annat. Var inne på västtrafik hemsida precis för att planera min resa inför morgon dagen då jag skall till körskolan för att ha körlektion. Men det var inte de jag skulle nämna, men väl inne på sidan fick ja syn på en rubik där det stod ''Vi höjer priserna, pga av förhöjd bensin priser'' men hållå vad se de på nyheter senast som idag? eller var det igår? skitsamma. Men även fast vi går in en lågkonjuktur så finns det posetiva saker såsom att skatterna, bostadsränta, och vissa råvaroprodukter i livsmedelsaffäerna kmr att sänkas och även att bensin priset börjar gå ner. Men hur fan kan då Västtrafik komma med idén att höja priserna? Är det inte dyrt nog? eller de kanske försöker dölja andledningen till höjningen av biljettpriserna. Jag tycker det då är fruktansvärt, vi studenter har fan inte råd att köpa ett fritidskort längre, vi lever ju högst på 1050 kr i månaden (gäller dem utan jobb då) det blir alltså att ca halva av ''lönen'' går till att köpa ett fritidskort till bussen. Alla har inte rika föräldrar och kanske får lägga sina pengar på sånt själva. Jag vet att jag får göra det, så nu gäller det att priotera här nu. usch jag är i allafall smått arg. Just nu berör det inte mig men visa andra kanske. Den här jävla lågkonjukturen aså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0